Tematika

 

Üzleti személyes fejlesztő képzés

A képzés három, egymásra épülő modult tartalmaz: elméleti és gyakorlati fejezeteket, ezen túl önismereti részt. A teljes képzés 120 órát tesz ki, az oktatási és önismereti órák 45 percesek. A 120 óra képzésből az elméleti modul 50 óra, a gyakorlati modul 50 óra, és az önismereti modul 20 óra.  

Modul

Témakör

Óra-szám

Elméleti modul

Pszichológiai alapismeretek

Mely nagyrészt arra mutat rá, hogy az embernek lenni érték, ezáltal az emberi dimenzió meghatározása és vizsgálata elengedhetetlen a világhoz való alkalmazkodásban. Az érdeklődés középpontjába az élményeket átélő ember kerül saját szubjektív benyomásaival, világképével és önmagára vonatkozó ismereteivel.

6

 

 

Érzelem motiváció, önszabályozás – az érzelmek szociális funkciói

Mely rávilágít az emberi érzelmek széles palettájára, és ezáltal lehetővé válik észlelni, hogy az egyes embert mely hajtóerők lendítik előre. Felfedezzük, melyik emberi képesség segít abban, hogy felismerjük mások, a mienktől eltérő nézőpontjait, érzéseit, erősségeit és gyengeségeit. Ezáltal képessé válhatunk arra, hogy mások szükségleteit felismerjük és ennek megfelelően elégítsük ki.

4

 

Szociálpszichológiai alapismeretek

Az előadás keretei között bemutatjuk az emberi érintkezések széles palettáját. Megpróbáljuk megérteni, hogy az emberi gondolkodásnak miért vannak szükségszerű egyszerűsítései másokkal kapcsolatban; hogyan változtathatók meg a viszonyulások és hogy fontos-e az első benyomás. 

 

 

Sikeres vezetői modellek, döntéspszichológia

Miután megismertük az emberi kapcsolatteremtés törvényszerűségeit, megértjük, hogy milyen tényezők állnak egy-egy jó döntés hátterében. Rájövünk, hogy a döntés nem elég, csupán megszabja a cselekvés hátterét. Majd bemutatjuk a sikeres vezető tulajdonságait, és fejleszthető készségeit.

6

 

Hatalom és tekintély

Melyben rámutatunk a hatalom és uralom közötti különbségre, a tekintély megszerzésének módozataira és szerepére a sikeres projektmenedzsment érdekében. Bemutatjuk a delegálás előnyeit és hátrányait, illetve a felelősség kérdésére helyezünk hangsúlyt.

4

 

Szervezetfejlesztés

Miután megismertük az emberi kapcsolatok mintázatait, a tekintélyt, és a sikeres vezető tulajdonságait, megismerjük a szervezet működésének szabályszerűségeit, önfeltáró képességét, problémamegoldó és tanulóképességének módozatait. Ennek hátterén felmérjük az egyéni erősségeket és fejlesztendő képességeket, a szakmai elakadások hátterét, és új cselekvési lehetőségeket ajánlunk.

6

 

Stressz kezelési ismeretek

Ebben a fejezetben arra csodálkozunk rá, hogy a stressz még jó is lehet. A különféle életesemények befolyásolhatják élettel való elégedettségünket, a teljesítményt és a szervezeti kultúrát. Nem mindegy hát, hogyan küzdünk a ránk törő nehézségekkel és milyen jellemzők mentén ismerjük fel a környezeti tényezők szabta nehézségeket.

4

 

Konfliktusok és megoldásaik

Rájövünk, hogy az életben nem lehet „megúszni”, nem tudunk másokat nélkülözve élni és életben maradni, aminek következményeképp biztosan lesznek munkahelyi kapcsolatainkban problémák és konfliktusok. Megoldást kínálunk ezek kialakulásának megértéséhez és kezeléséhez.  Melyben segítünk felismerni, hogyan csökkenthetjük az ideális elvárások és jelenlegi elvárások közötti rést, melynek következményeképp a szervezeti hatékonyság is növekszik.

6

 

Tárgyalástechnika

Amely rámutat arra, hogy megfelelő érveléssel szinte minden megoldható, ebben segítenek minket a társalgást meghatározó elvek. Rámutatunk, hogy a szalmabábérvelés és az árnyékboxolás pozicionális küzdelmeket eredményez, mely nem szolgálja az érdemi vitát és a megegyezést a felek között, így vesztes-vesztes tárgyalási módszernek tekinthető.

6

 

Munka és magánélet – a kiégés és kezelése

Sokszor nem vesszük figyelembe, hogy amit használunk, az kopik. Sokszor elmegyünk amellett, hogy a kommunikáció révén folyamatosan használjuk saját személyünket, mely néha a teljes kimerültség állapotába kerül, lemerül, mint egy elem. Megvizsgáljuk, mire kell figyelnünk, hogy elkerülhessük a teljes kimerülést, kiégést. Ezen túl hangsúlyt fektetünk annak megértésére, hogy aktuális magánéleti problémáink és az ezekkel kapcsolatban felmerülő kérdéseink teljesítménycsökkenéshez és motivációvesztéshez vezethetnek, ha nem kezeljük megfelelően mindezt.

4

 

Coaching, mint önálló vállalkozás

Hangsúlyt helyezünk a szakmai identitás formálása mellett a jogszerű működésre: áttekintjük a coaching szerződés főbb pontjait, vállalásait, üzleti terv készítését, marketing eszközök igénybevétét a siker növeléséhez és az önálló boldogulás területét.  

4

 

Összesen:

50

Gyakorlati modul

Etika, szakmai identitás

Melyben megjelenik, hogy a coach milyen elvárásokhoz tartja magát, milyen következményei vannak viselkedésének és tanácsainak. Nagy hangsúlyt fektetünk szakmai problémák megvitatására, kompetenciakérdésekre és cselekvési tervekre.

5

 

Kommunikációs tréning - értő figyelem, kérdezéstechnika

A XXI. század elvárásai új kommunikációs paradigmák jelenlétét követeli meg, mely az információ megszerzésén és birtoklásán kívül más emberi képesség fejlesztését is kívánja. Ilyen az aktív és értő figyelem, illetve a csend és hallgatás képességeinek kiaknázása, mely a másik valódi értelemben vett meghallgatásához vezet. A tréning során megjelenítjük azt a tudatállapotot, melyben a figyelmünk a másikra irányulva, a másik nehézségeinek megértésével és a helyzet áttekintésének segítségével a coach birtokába kerül a meghallás és meghallgatás képességének.

10

 

Célkitűzés, célkövetés

A nyílt irányzékú pontos célzás egyik alapja, hogy a fegyver csövén kialakított nézőke a célhoz képest helyes szögben álljon. Mindez analógiát kínál a célok kitűzésnek és elérésnek szituációjához: a fegyver csöve mi magunk vagyunk és a nézőpontunk – képességeink és erősségeink pontos meghatározásával – befogják a kialakított célunkat. Áttekintjük azokat a pontokat, melyek segítenek nézőpontjaink és helyes céljaink kialakításában.

10

 

Mediáció és konfliktuskezelés a szervezetben

Cél, hogy a közös érdekek középpontba helyezésével a helyzet minden résztvevője úgy érezze, nyereséget könyvelhet el, melynek következtében a partneri viszony megalapozottá válik és további közös érdeken alapuló szövetség alakulhasson ki a partnerek között.

5

 

Team- és csoport coaching

A gyakorlat során képet kapunk arról, hogy a csoport hogyan segíti az egyéni problémamegoldást, elakadást, és a személyes kompetenciafejlesztést, illetve hogy az egyén belső erőforrásai a csoporttagok erőforrásait is serkenti. A team coaching azt célozza, hogy a szervezeti célok megvalósításáért ne egyének, hanem egy csapat tegyenek – hiszen tudjuk, hogy egy meg egy több, mint kettő. Ehhez az egységhez el kell tudnunk viselni a kölcsönös függést egymástól, mely sokszor a probléma forrásaként jelölhető meg.

10

 

Karrier coaching

Életünkben előfordulhatnak olyan időszakok, amelyekben a változás gyakori vendég: ha ez a karrierünkre is kiterjed, szükségünk lehet ezen átmenetek kezelésére. Gyakorlatunk során képet kapunk arról, hogy gyorsan változó és összetett világunkban hogyan érhetjük el vágyott szakmai karrierünk, mely identitásunkkal, személyes kompetenciáinkkal és érdeklődésükkel is egybevág. Ugyanakkor érdemes tudatosítani addigi terveink megvalósulásának hiányát is, vajon minek köszönhető a várt változás elmaradása? Nem céltalan mindez, hiszen a karrierrel való elégedettség nagymértékben hozzájárul élettel való elégedettségünkhöz. A karrier coaching módszertana egyszerre akcióközpontú és reflektív.

10

 

Összesen:

50

Önismereti modul

Önismeret, önfejlesztés

Önmagunk pontos ismerete, céljaink, erősségeink és gyengeségeink tudatosítása nagymértékben befolyásolja, hogyan gondolkodunk a világról, ezen belül környezetünkről, szűkebben emberi kapcsolatainkról, és akár munkahelyünk sikeréről.

20

 

Összesen:

20