Tematika
Életmód és személyiségfejlesztő képzés
A képzés három, egymásra épülő modult tartalmaz: elméleti és gyakorlati fejezeteket, ezen túl önismereti részt. A teljes képzés 120 órát tesz ki, az oktatási és önismereti órák 45 percesek. A 120 óra képzésből az elméleti modul 50 óra, a gyakorlati modul 50 óra, és az önismereti modul 20 óra.
Modul |
Témakör |
Óra-szám |
Elméleti modul |
Pszichológiai alapismeretek: a pozitív pszichológia emberképeMely nagyrészt arra mutat rá, hogy embernek lenni érték, ezáltal az emberi dimenzió meghatározása és vizsgálata elengedhetetlen a világhoz való alkalmazkodásban. Az érdeklődés középpontjába az élményeket átélő ember kerül saját szubjektív benyomásaival, világképével és önmagára vonatkozó ismereteivel. |
6 |
|
Érzelem, motiváció, önszabályozásMely rávilágít az emberi érzelmek széles palettájára, és ezáltal lehetővé válik észlelni, hogy az egyes embert mely hajtóerők lendítik előre. Az előadás keretei között rámutatunk arra az emberi képességre, amely lehetővé teszi, hogy kezelni tudjuk belső állapotainkat, impulzusainkat és erőforrásainkat. |
4 |
|
Önbizalom és érzelmi stabilitásMelyben megismerhetővé válik, hogy a nehézségek, problémák és konfliktusok az önkiteljesedés irányába is mozdíthatják a személyiségünket ezzel is növelve azt, hogy jól érezzük magunkat a világban. Rámutatunk arra, hogy érzelmeink azonosítása hogyan segít minket abban, hogy képessé váljunk uralni őket és ne azok uralkodjanak rajtunk. |
4 |
|
Érzelmek és egészség kapcsolataMegtanuljuk, hogy az érzelmek néha olyan erősek, hogy testünkre is hatással lehetnek, befolyásolva ezzel testi és pszichés jóllétünket. Megvilágítjuk, hogy a társas kapcsolatok, az ezekben megélt érzelmek önmagunkra és másokra is hatást gyakorolnak. |
6 |
|
Érzelmi és szociális intelligencia - Az érzelmek szociális funkcióiFelfedezzük, melyik emberi képesség segít abban, hogy felismerjük mások, a mienktől eltérő nézőpontjait, érzéseit, erősségeit és gyengeségeit. Ezáltal képessé válhatunk arra, hogy a másik fejlődési szükségleteit megismerjük és segítsük a kibontakoztatásukban. Ezáltal valódi élménnyé válhat a változás szelének megtapasztalása |
6 |
|
Szubjektív jóllétMelyben rájövünk, hogy vágyaink, szükségleteink, igényeink és értékeink saját szubjektív mércénk alapján szabja meg az élettel való elégedettségünk. Felfedezzük, hogy mindezek távol állhatnak az objektivitástól, átszínezve a reális elképzeléseinket önmagunkról, emberi kapcsolatainkról és a világról. |
4 |
|
Stressz és megküzdésEbben a fejezetben arra csodálkozunk rá, hogy a stressz még jó is lehet. A különféle életesemények befolyásolhatják élettel való elégedettségünket, az átélt stressz minőségét és mértékét. Nem mindegy hát, hogyan küzdünk a ránk törő nehézségekkel és milyen jellemzők mentén ismerjük fel a környezeti tényezők veszélyét. |
4 |
|
Probléma és konfliktusMegtapasztaljuk, hogy az életben nem lehet „megúszni” nem tudunk másokat nélkülözve élni és életben maradni, aminek következményeképp biztosan lesznek életünkben problémák és konfliktusok. Megoldást kínálunk ezek kialakulásának megértéséhez és kezeléséhez. |
6 |
|
Problémamegoldás és konfliktuskezelésMelyben segítünk felismerni, hogyan csökkenthetjük az ideális állapotok és jelenlegi állapotaink közötti rést, melynek következményeképp önmagunkról való tudásunk gyarapodik. |
4 |
|
„Emberi játszmák”Mely rávilágít arra, hogy az emberi viselkedés tipikus jellemzők mentén elemezhető és befolyásolható. Megmutatja a társas érintkezésben betöltött tipikus szerepeinket és reakcióinkat, nyereségeinket és veszteségeinket és azt, melyik szerepben érezzük otthonosan magunkat. |
6 |
|
Összesen: |
50 |
Gyakorlati modul |
Etika, szakmai identitásMelyben megjelenik, hogy mi a coach és mi nem; mit tehet és mit nem; kiknek segíthet és kiknek nem. Milyen elvárásokhoz tartja magát a coach és milyen következményei vannak viselkedésének. |
10 |
|
Kommunikációs tréningMivel jelen világunkban „nem tudunk nem kommunikálni”, tanuljuk meg inkább helyesen alkalmazni megnyilvánulásainkat. |
10 |
|
Feszültségoldás művészeteMegtanuljuk miképp tudunk tudatosan ellazulni, fókuszálni gondolatainkat és céljainkat mindinkább tisztázni. |
10 |
|
StresszkezelésGyakorlati feladatok segítségével, a tanult stresszkezelő technikákat alkalmazzuk ezáltal válunk képessé a stresszben lévő többlet energia hasznosítására. |
4 |
|
Autogén tréningSaját erőnk alapján végzett gyakorlat, mely hatására a testi és lelki működés szabályozottabbá válik. |
6 |
|
Problémamegoldás |
4 |
|
Konfliktuskezelés |
6 |
|
Összesen: |
50 |
Önismereti modul |
Önismeret, önfejlesztésHiszen az önmagunkról való tudás igénye biztosítja, hogy a másokon való segítség motivációja nem öncélú és egyoldalú. Meghatározza a segítségnyújtás minőségét, hiszen a coach saját tulajdonságainak, értékeinek felismerésén keresztül válik képessé kliensei objektív megismerésére. Így biztosan nem esik abba a hibába, hogy mások szemében a szálkát, míg magáéban a gerendát sem ismeri fel. |
20 |
|
Összesen: |
20 |